Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60-Adde
Hejsan alla.

Jag är ny, och har använt sökfunktionen för att hitta svar på min fråga men hittar inte i djungeln här än, så sry om tråd redan finns :???:

Har precis blivit med volvo för första gången i mitt 31 åriga liv, har kört tyskt fram till nu och är nöjd hittills. En arbetskompis som vet det mesta om allt (det gör han inte, men vi har väll alla sådana arb.kompisar) påstår att man enkelt med mjukvaruuppdatering kan få min 2.4, 170hk (inte turbo) till 200 hk?

Stämmer detta så kan det inte vara särskilt dyrt va?
av Tefem
S60-Adde skrev:Hejsan alla.

Jag är ny, och har använt sökfunktionen för att hitta svar på min fråga men hittar inte i djungeln här än, så sry om tråd redan finns :???:

Har precis blivit med volvo för första gången i mitt 31 åriga liv, har kört tyskt fram till nu och är nöjd hittills. En arbetskompis som vet det mesta om allt (det gör han inte, men vi har väll alla sådana arb.kompisar) påstår att man enkelt med mjukvaruuppdatering kan få min 2.4, 170hk (inte turbo) till 200 hk?

Stämmer detta så kan det inte vara särskilt dyrt va?
Nä, det blir nog svårt. Enligt BSR får du 188 hk med deras chip
http://sv.bsrab.se/products/t644/
Om du dessutom skickar på sportavgas hela vägen typ ferrita och sen väl avskärmat öppet filter så kanske du kan komma upp i 200 hk. Problemet är väl att det chippet är optimerat för orginal system.
av S60-Adde
Tack för svar.
Användarvisningsbild
av Loner
Tror inte ett sportsystem ger så mycket mer än kraft...

/L
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]