Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suvlaki
skulle ta bort bromsoket från min s60 idag. Översta bulten gick att ta bort men den undre sitter som berg. Är rädd för att dra av den. och så mycket plats finns det ju inte. Nån som har tips?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
CRC- 5-56 ?
av suvlaki
har provat med det, den vägrar ge sig.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ok, då vet jag inget mer.
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Prova med rost flash,samma tillverkare som 5-56, blås på mycket det ska funka...
av turbomart
Annat som kan vara värt att pröva är ett "slående" verktyg, typ tryckluftsmaskin eller batterimaskin med ställbart moment. Se bara till att ha en hylsa av bra kvalitet som passar tight, gärna med "round corner".
Användarvisningsbild
av Lilja
Om du kör med bocknyckel kan du haka i en annan blocknyckel i den första så du typ förlänger handtaget så att säga. Om du inte får loss den så får du inte loss den med muttermaskin heller om du inte är väldigt klen ;)

Prova rostlösningsspray och vänta 10 minuter. Går det inte då får du värma den med gas eller induktionsvärmare men det har du kanske inte hemma.
av TomZaj
Jag använde en gammal stor skruvmejsel och hammare och slog bort den, tog ca 1 timme men det funkade, köpte nya bultar sen.
Användarvisningsbild
av Funk
Slående mutterdragare om man har tillgång till en sådan. Annars rostolja och en gasolbrännare och värma med. Hade samma problem på morsans bil förra året och köpte en gasolbrännare för 150:- på byggvaruhuset, och den har jag haft nytta av fler gånger...

/Thomas
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]