Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RomWiz
Tjenare!
Har en v70 '05 med four c "Aktivt Chassi".
Tycker den är uppe i himlen och hade velat få ner den.
Är det något speciellt som måste göras ifall man ska sätta coils på bilen?
Eller är det bara att gå tillväga som i vanliga fall?
Det går ju att skaffa sänkfjädrar och behålla 4C-dämparna annars. Vet att itwontstopsnowin gjort det på sin S80 V8, på swedespeed. Ifall du gör väck med de aktiva dämparna tror jag att du måste behålla någon komponent, typ solenoiderna för att bilen ska tro allt fortfarande fungerar så att du slipper felmeddelanden och felkoder.
av RomWiz
Schmoyoho skrev:Det går ju att skaffa sänkfjädrar och behålla 4C-dämparna annars. Vet att itwontstopsnowin gjort det på sin S80 V8, på swedespeed. Ifall du gör väck med de aktiva dämparna tror jag att du måste behålla någon komponent, typ solenoiderna för att bilen ska tro allt fortfarande fungerar så att du slipper felmeddelanden och felkoder.
Så det är inga problem å bara byta ut fjädrarna då?
Tänkte eftersom det var speciella dämpare.
Hade varit fantastiskt att bara köpa sänkfjädrar då :)
Ska inte svära på någonting eftersom jag inte rört upphängningen själv, men så har jag förstått det iaf. Man lär behöva göra en kalibrering av dämparna mha VIDA efter du sänkt den för att den ska veta var nya nolläget är.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]