Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en V70 2,4 05:a och jag undrar om det funkar att ha dessa lampor till mitt helljus utan det händer något fel

2X 9005 HB3 100W 6000K Super Bright White Fog Light Halogen Bulbs Car Headlight
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Det finns ingen övervakning på helljuset så du kan stoppa i vad som helst som inte drar allt för mycket ström. 100 W är nog för mycket. Satsa på ett LED-kit istället om du vill ha mer och vitare ljus så riskerar du inte att bränna nåt.
av MickeM
100w i orginalhelljuset, så mår inte strålkastaren bra. Kommer bli matt ganska snart.
Xenonkonvertera helljuset istället isf.
Det är 100% lagligt på helljuset.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Nja. Konvertera helljus är väl snarare som att gå mot rött. Tekniskt sett inte tillåtet men ingen bryr sig.
Användarvisningsbild
av Mr B
Extraljus är väl det bästa om du nu vill ha bra ljus... :roll:

Jag har monterat 2st http://www.swedol.se/award-extraljus-9- ... -ring.html. Lyser bra på medellång distans och brett, kunde eventuellt lyst ännu lite längre, men det beror lite på var du kör förstås.
av MickeM
SBergdahl skrev:Nja. Konvertera helljus är väl snarare som att gå mot rött. Tekniskt sett inte tillåtet men ingen bryr sig.
Ok, du har rätt.
Bilen är helfordonsgodkänd med halogen i helljus, och "får inte" ändras egentligen.
Jag backar till att säga xenonkonverterat helljus "går igenom besiktningen" från påståendet "100% lagligt".

Självklart ger extraljus bäst ljus, men man kanske inte vill ha, eller att dom blir stulna genast....

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]