Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:stefan: skrev:Mjo, men då borde iaf alufälgar, rattknappar och DSTC stå med i min lista också. Känner mig ju mobbad här. :D
Det var standardutrustning 2006, och listas inte i Min Volvo..

Det står inte mycket mer på min bil heller, om det är nån tröst...
:stefan: skrev:Mjo, men då borde iaf alufälgar, rattknappar och DSTC stå med i min lista också. Känner mig ju mobbad här. :D
Bortsett från vad Micke sa om standardutrustningen, som blev rikhaltigare mellan 2002 och 2006, spelar det ju också roll för extrautrustningslistan i Min Volvo vad det är för modellvariant (t.ex. T5 kontra 2,4 140) och utrustningsnivå (t.ex. Business kontra Addition). När det som i mitt fall gäller just en T5 -02 hade den ett slags lätt modifierat Businesspaket som "standard" (d.v.s. man kunde inte köpa bilen utan det). Där ingick följande:

16" bromsar fram (minst 16"-hjul krävs)
alu-fälgar ”Metis” 7x16"
bärkassehållare i lastutrymmet
klimatanläggning ECC - elektronisk
färddator
första förbandskudde
hållare för skräppåse bak
insynsskydd i lastutrymmet
klädsel ”Anholt” textil/läder
konstantfarthållare
larm Volvo Guard
låsbara hjulbultar
läderklädd ratt
panelinlägg: Mesh
rails
spoilerljus
STC - antispinnsystem
växelspaksknopp i läder

Eftersom detta alltid följde med en T5 -02 står det inte nämnt i listan över extrautrustning för min bil. Att alufälgar ändå nämns i den listan beror på att förste ägaren (inte jag) valde till 18-tums Nebula (värstingfälgar i det läget). Och att larmet nämns i din lista men inte i min beror på att larmet inte ingick i ditt utrustningspaket men däremot i mitt. Så om det är någon tröst fick du i alla fall på den punkten en extra grej i din lista över extrautrustning som inte finns i min. ;-)

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]