- fre 21 jul 2017, 12:56
Har en V70 -02 2.5T som hackar ganska smått på låga varv och framför allt på tvåans växel, det är som att man släpper upp kopplingen lite för fort så att det blir en väldigt hackig färd, ibland när jag svänger ut från tex en parkering så kan det hacka ganska kraftigt. På dom andra växlarna så har jag inte upplevt detta, dock så kan jag tycka att bilen accelererar ganska bra upp till ca 3-4000varv innan den släpper lite och känns ganska trög då, om jag inte har fel så är det väl lätt trycksturbo på dessa så det kanske ska vara så att dom tappar effekt vid högre varv? Har endast kört fulltryckare innan och då kommer ju all effekt vid högre varv =)
Ska också säga att det är när jag startar ifrån parkering eller kör sakta och ska iväg som det hackar, när jag väl har kommit upp i hastighet så går den väldigt fint, även om jag står stilla och gasar på tomgång så finns inga tecken på misständningar utan det är endast vi körning. Kan det vara tändspolarna som krånglar och hur kollar man vilken det är som felar isåfall?
Ska också säga att det är när jag startar ifrån parkering eller kör sakta och ska iväg som det hackar, när jag väl har kommit upp i hastighet så går den väldigt fint, även om jag står stilla och gasar på tomgång så finns inga tecken på misständningar utan det är endast vi körning. Kan det vara tändspolarna som krånglar och hur kollar man vilken det är som felar isåfall?

- By Bojokak