Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hallon_kvisten
gokväll

ett bra forum detta ...ska besvära med att berätta att jag skulle byta nummerskylt på v70n men det vart en dags operation...bilen är en 01 a

båda skruvarna gick av jäms med plåten på luckan försökte borra ur dom vilket resulterade i att hålen vart och se för djävliga ut helt enkelt så nu är det skruv och karossbricka som gäller....

men till frågan.... pedant som man är så ser lacken för illa ut så vet någon om någon bra lackare och vad det kostar att lacka baklucka??
Användarvisningsbild
av Loner
Inte för att jag vet hur du lyckades repa bakluckan när du borrade ur skruvarna?

Men räkna med ett antal sköna tusenlappar om hela luckan skall lackas om.

/L
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Skulle tippa på du får betala kanske 2.000:- för en lucka med solid lack.
Har du metallic får du lägga på 1.000:- ca.
Detta är ju ca. priser och givna av en lackerare i Karlstad för ett knappt år sedan.
Användarvisningsbild
av Nexus
hallon_kvisten skrev:gokväll

ett bra forum detta ...ska besvära med att berätta att jag skulle byta nummerskylt på v70n men det vart en dags operation...bilen är en 01 a

båda skruvarna gick av jäms med plåten på luckan försökte borra ur dom vilket resulterade i att hålen vart och se för djävliga ut helt enkelt så nu är det skruv och karossbricka som gäller....

men till frågan.... pedant som man är så ser lacken för illa ut så vet någon om någon bra lackare och vad det kostar att lacka baklucka??
Är det bara skador under reg skylten kan man lackbättra. inte behövs hela luckan lackas om. kan tänka mig det kostar några hundra om du lämna in . eller så kan du ju göra det själv. :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
hallon_kvisten skrev:gokväll

Jag gav 2000kr för lackering av baklucka & vinge, men då betalades ingenting till RSV om man säger så :wink: :) :)

Vad det gäller dessa jävla skruvar så har jag sett samma fenomen på 3 st olika luckor.....kan inte förstå varför det inte kan följa med rostfria skruvar istället för den här skiten som bara rostar sönder.
av hallon_kvisten
precis det är åt helvete med dessa skruvar jag menar bilen är ju inte från 70 talet...

samma problem på min 940 tidigare ochså.. :(
Användarvisningsbild
av VolvoBM
V70BiFuel03 skrev: Vad det gäller dessa jävla skruvar så har jag sett samma fenomen på 3 st olika luckor.....kan inte förstå varför det inte kan följa med rostfria skruvar istället för den här skiten som bara rostar sönder.
Med tanke på hur Volvo har lyckats med galvaniska strömningar innan (240/740/940- bakluckor och dess handtag....) så kanske ni skall vara glada om man inte skickar med en skruv som är rostfri och som skapar rost runt omkring..... :wink:
Man byter ju inte nummerplåt så värst ofta....
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
VolvoBM skrev:
V70BiFuel03 skrev: Vad det gäller dessa jävla skruvar så har jag sett samma fenomen på 3 st olika luckor.....kan inte förstå varför det inte kan följa med rostfria skruvar istället för den här skiten som bara rostar sönder.
Med tanke på hur Volvo har lyckats med galvaniska strömningar innan (240/740/940- bakluckor och dess handtag....) så kanske ni skall vara glada om man inte skickar med en skruv som är rostfri och som skapar rost runt omkring..... :wink:
Man byter ju inte nummerplåt så värst ofta....
He he.... nja, luckan är ju gjord i glasfiber så det skulle väl fungera...
När jag köpte min bil (begagnad) så beställde jag iof nya skyltar både bak & fram & även skylthållare helt enkelt för att det skulle se fräscht ut.
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]