Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Nån som har erfarenhet av BiXenon och funktionen i strålkastaren.
Min vänster har lagt ner, höjer sig inte vid helljus..

Kan man komma åt motorn i strålkastarna på nått vis och förhoppningsvis åtgärda eller är hela strålkastaren bara skrot?

/L
av LOTEZ
Loner skrev:Nån som har erfarenhet av BiXenon och funktionen i strålkastaren.
Min vänster har lagt ner, höjer sig inte vid helljus..

Kan man komma åt motorn i strålkastarna på nått vis och förhoppningsvis åtgärda eller är hela strålkastaren bara skrot?

/L
Tjoo,

Du kommer åt motorn och fixa bara den.. strålkastaren ÄR definitivt inte skrot.

Jag va i o pilla i min, tänkte byta till mer "blåa" lampor men de blev av någan anledning aldrig av. Men nivåreg sluta fungera efter detta, trots att ja ej va "djupt i" o jobba. Bytte ju faktiskt inget. Dock så hade jag "sönder" den enl helmia bil verkstan.

En vecka senare la lampan av, åkte in för byte och då visa det sig att ballast läckt in vatten (hände min förra s40 med) och dom bytte då ballast OCH hela insatsen va jag förstod då den ej va tät, immigt innanför... men sr ej dom bytt glas(plast) dom sa iaf att dom inte bytt de men tycker det är för jävla blankt o nytt iaf :lol:

hoppas du fick ut ditt svar av ovanstående iaf, LAMPAN ÄR EJ SKROT
Användarvisningsbild
av Loner
Ljusviddsregleringen är ju enkel att pilla med, men motorn för bixenon funktionen sitter ju inne i strålkastaren.. men men får väl titta på detta när det dags för besiktning och byte av lyktor...

/L
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]