Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
SBergdahl skrev:Att hitta gratis hade jag inte förväntat mig men jag har haft svårt att plocka ihop något som prismässigt matchar en uppsättning original för Vparts.

Men jag kanske inte är så känslig. Märkte ingen som helst skillnad i hur bra bilen går mellan de gamla väl inkörda och de nya stiften :)
Samma här. Har aldrig märkt att bilen går bättre direkt efter stiftsbyte och således byter jag mest för att undvika att den i något mindre lämpligt läge skall börja gå sämre eller något går sönder och trillar ner i cylindern. På vilket sätt motorn skulle kunna gå bättre med andra stift än original (som jag i praktiken tror är Bosch) förstår jag inte heller eftersom den redan går hur rent och fint som helst: Som en klocka på tomgång och som en symaskin när den varvas. :D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Symaskin? Känner jag inte igen. Mina ljuddämpare kanske faktiskt är slut.. :lol:

Jag har bara kört några hundra mil med mina stift nu så de får sitta ett tag. Återstår att se om bilen lever länge nog att få nya stift en gång till.
av andersuw
Ja ryter gör inte min T5a i vart fall ens vid fullt pådrag. Nu pratar jag förstås om hur det låter bakom mina laminerade rutor. Folk på utsidan har kanske en lite annan ide om hur det låter. :wink:
Kolvringar etc b4b

Hej! Skall byta kolvringar,ville slippa ta loss ve[…]

460 T5 AWD

Long time no see or updates, mitt liv har tagit en[…]

Lyssna gärna på klippet! Någon so[…]

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]