Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dan.Waring
ä dä vanligt med glapp å dålig kontakt på lampor på volvo v70 mm... :evil:
ä så less på å åka runt som en jäkla polskt julgranns pynt!!
Användarvisningsbild
av camaro69
Svar: Nej
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Första gången jag hört att detta var ett problem, jag skulle kola med verkstaden direkt om det finns felkoder som tyder på glapp eller jordfel någonstans. Min bil har aldrig haft problemet men det kanske varierar mellan olika bilar?
Användarvisningsbild
av greeeken
Det varierar. På vissa bilar är det sånna problem
På min bil så måste ja har galslampor på parkeringsljusen, har jag dioder så bränns dom efter ca 1 vecka
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Aha!
Det där med p-ljusen blir man så sur på. Sjukt mycket snyggare med dioder i de ljusen än glaslampor. När jag testade detta på BMW'n så klagade bilen på trasiga lampor men det kan man tydligen lösa med någon resistans.
av frezon
Ja, har ni bara dioder brinner de som facklor utan strömbegränsare. Enklast är väl ett motstånd i serie. Sen bör man väl sätta en resistens paralellt med detta för att elda bort effekten som lampan normalt tar. Eller så gör man det snyggt - elektroniskt relä!
Användarvisningsbild
av greeeken
frezon skrev:Ja, har ni bara dioder brinner de som facklor utan strömbegränsare. Enklast är väl ett motstånd i serie. Sen bör man väl sätta en resistens paralellt med detta för att elda bort effekten som lampan normalt tar. Eller så gör man det snyggt - elektroniskt relä!

Jag menar inte valiga dioder som man kan köpa på elfa o clasolsson, utan dom som är till för just p ljusen.
Gjorde egna o dom håller än va jag vet.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Mina har rätt sockel och är gjorda för bilens elsystem, men blir det indikation på kass lampor på såna med?
Användarvisningsbild
av greeeken
Mattias_F skrev:Mina har rätt sockel och är gjorda för bilens elsystem, men blir det indikation på kass lampor på såna med?
Waaah? p.ljusen????????????????????
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Yepp, tysken gnällde över dioderna i T10 socklar.
Kanske fungerar bättre på V70'n :roll:

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]