Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av z6swe
Vilket är bäst?

1. Köpa en konverteringssats så man får Xeon ljus?

2. Ringa JB för att köpa hela paketet?

Har en XC70 -01
Användarvisningsbild
av Loner
Alt 2.

/L
av matzen10
Jag håller med Loner; då vet du att ljusbilden blir optimal enligt tillverkarens tester!

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av ER
Håller fullständigt med då jag tidigare haft alt 1 och om man tittar på hur ljusbilden ser ut mot en vägg så är den väldigt diffus trotts perfekt bild med halogenlampa av modell +50% ljus och mycket svårt att ställa in optimalt utan att det blir för högt vilket det ändå blir iom. att ljuset står för högt i vilket fall som helst med stickljuset halvvägs upp i himmlen. Med originalxenon av iaf dom nya typen 05- blir gränsen knivskarp och ingen risk att det bländar även om det alltid finns typer som anser att det "bländar" pga deras egen ovana att hantera modernt och ljusstarkt billjus, dvs allt i sin ordning.
Skall du ändå leta så anser jag 05-bixenon är den väg du skall gå för vad jag sett på skrotar när jag letade så har dom problem att kunna ta mindre betalt för originalxenon med glas i riktigt glas än med plastglas trotts att det skiljer en hel del mellan dessa som motivera lägre pris på glasvaianten

Om du letar på blocket så kom ihåg att för R-strålisar skall man heller inte betala mer för än standardxenon då enda skillnaden är lite silverfärg på ramen innaför glaset, inget mer som motiverar nån direkt prisskillnad.

Fördel med originalbixenon är också att du då inte har behov av dom mindre extraljus/ramper som finns på marknaden utan för att göra märkbar skillnad så är det dom stora man måste upp på för att förbättra ljuset och då helst xenonkonverterade för en billig penning.
Användarvisningsbild
av z6swe
aaa lysande för informationen...
Skall ut till JB´s imorgon och söka...

Tack...
Användarvisningsbild
av ER
Justja, om du köper glasvarianten så glöm ej kabelmattan till dessa då dom kostar runt 600kr/st nya. Dom kan även vara bra att ha till 05-varianten också.
av EvilEd
Hej,

Är 05'an "plastxenon" bättre än dom äldre i glas?
Ger dom alltså mer ljus på vägen, bredare ljusbild osv.?

Ska byta till original xenon men vill ha kvar gnuggisarna
men om 05'an är (mycket) bättre så kanske man kan tänka
sig ta bort torkarna ändå.

/ed
Användarvisningsbild
av greeeken
Men glöm inte att hur du än gör så är du "olaglig"
Men jag skulle iallfall göra det.
Kan hålla med om att Alt 2 är det bästa.

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]