- tis 19 jan 2016, 17:44
Tjena.
Håller på pysslar med en V70 där bakluckan strular.
Kan inte låsa den alls. Varken manuellt eller med centrallåset.
Har kollat kabelstammen (vid gångjärnet) och den är hel. Kommer dock testa dra kablar på sidan för att vara helt hundra på att inte det är något kabelbrott.
Har även ett lås på bakluckan, där har jag kört i tändningsnyckeln och försökt låsa den manuellt, men det går inte alls.
Har motionerat låskolven, och den går runt hur fint som helst, så den är inte stum.
Någon som har någon idé vad det kan vara? Är låskistan åt skogen, eller är det något annat?
Om det är låskistan, är det någon som kan förklara hur man får bort den? Har rivit skyddet på bakluckan, men förstår inte riktigt hur jag ska få loss kistan! :)
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Håller på pysslar med en V70 där bakluckan strular.
Kan inte låsa den alls. Varken manuellt eller med centrallåset.
Har kollat kabelstammen (vid gångjärnet) och den är hel. Kommer dock testa dra kablar på sidan för att vara helt hundra på att inte det är något kabelbrott.
Har även ett lås på bakluckan, där har jag kört i tändningsnyckeln och försökt låsa den manuellt, men det går inte alls.
Har motionerat låskolven, och den går runt hur fint som helst, så den är inte stum.
Någon som har någon idé vad det kan vara? Är låskistan åt skogen, eller är det något annat?
Om det är låskistan, är det någon som kan förklara hur man får bort den? Har rivit skyddet på bakluckan, men förstår inte riktigt hur jag ska få loss kistan! :)
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Senast redigerad av 1 EddieL, redigerad totalt 0 gånger.
Bilar jag har ägt/äger:
Volvo 740 -92: Såld och sönderkörd av köparna. Numera död... :'(
Volvo 245 -89: Fattar inte varför jag köpte denna? Helt slut var den.
Volvo 740 -88: ~
Volvo 740 -90: Såld.
Volvo 740 -88:an: Rullar igen efter bromsrenovering!
Volvo 740 -92: Såld och sönderkörd av köparna. Numera död... :'(
Volvo 245 -89: Fattar inte varför jag köpte denna? Helt slut var den.
Volvo 740 -88: ~
Volvo 740 -90: Såld.
Volvo 740 -88:an: Rullar igen efter bromsrenovering!

- By Dejan195