Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneVTR
Långt ord, puh...

Hej. Undrar om någon monterat sådana här:http://vparts.se/se/s60/volvo-s60-2000- ... s60-s.html

Har en s60 2001 140 hk.
Får ej in dessa i de bussningar som sitter där. Är ju ett komplement till orginal. Skall enl. uppgift bara vara o lossa bulten till staget mellan fjädertornen, trycka upp dessa i"skåran", dit med medföljande bricka o dra fast.
Får som sagt ej in dessa i "skåran" då de är för smala.
Tacksam för svar.

Janne
av JanneVTR
Ingen som satt dit sådana??
Kan ju förklara varför jag skulle vilja ha dit dessa, har bytt övre stora motorfästet mot ett i poly. Även det mindre i "knäet" är bytt mot poly. Står att man bör sätta dit dessa fjäderbenstagsbussningar då de andra är utbytta, så på den vägen är det....
Användarvisningsbild
av Emilio
Jag har dem, passade bra till min D5a, fast mina bussningar var ju också sopslut...
Men kollar man på hur de fungerar så kan du skära bort det som går upp i befintlig bussning om det inte passar.
Den klämmer ändå inte där utan klämmer med brickan rakt uppåt
av JanneVTR
Tack för svar. Ok trodde att det var det som var det viktigaste nästan, att man fick in de till första avfasningen. Är ju inte mycke rörelse i bussningarna som sitter där nu, så jag kan nog avvakta ett tag till.

Som sagt tack för svar.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]