Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ghorille
När jag stannat är det svårt (omöjligt)att föra spaken från P till D,den rubbar sej inte utan våld från just P.Kan det vara vajern,den funkar från D till3,2 och tillbaka till P? Någon?
av andersuw
Ja mycket möjligt att det kan vara vajern. Det finns två spärrar för att ta bilen ur P-läget. En elektrisk som styrs via bromspedalen och en mekanisk som styrs via tändlåset. Den elektriska spärren släpper normalt när strömmen är avslagen även om man inte trycker på bromspedalen. Så om du har problem att föra spaken ur P-läget med batteriet urkopplat och nyckeln i läge II är det troligen något tjall som har med vajern att göra.

Det ovan sagda gäller min egen årsmodell (-02). Men jag skulle tippa på att det funkar på likartat sätt på en 05:a.
av Ghorille
andersuw skrev:Ja mycket möjligt att det kan vara vajern. Det finns två spärrar för att ta bilen ur P-läget. En elektrisk som styrs via bromspedalen och en mekanisk som styrs via tändlåset. Den elektriska spärren släpper normalt när strömmen är avslagen även om man inte trycker på bromspedalen. Så om du har problem att föra spaken ur P-läget med batteriet urkopplat och nyckeln i läge II är det troligen något tjall som har med vajern att göra.

Det ovan sagda gäller min egen årsmodell (-02). Men jag skulle tippa på att det funkar på likartat sätt på en 05:a.
Tack för svaren .Det var vajerfästet på växelspaken som hoppat ur.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]