Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iaken
Tickar ju en del från motorn nu förtiden vilket f.ö är normalt enligt service figurerna borta hos återflörsäljare/verkstad. Men jag undrar om man kan göra något för att spridare, ventiler & remmar och dyligt kan låta "nybilstyst" utan att lägga 50 papp :)
av NCR
iaken skrev:Tickar ju en del från motorn nu förtiden vilket f.ö är normalt enligt service figurerna borta hos återflörsäljare/verkstad. Men jag undrar om man kan göra något för att spridare, ventiler & remmar och dyligt kan låta "nybilstyst" utan att lägga 50 papp :)
Faktum är att min motor som har gått 2800 mil nu tickar och håller igång så man undrar ibland. Har bestämt mig för att strunta i det i och med att service är gjord och man har motorgaranti fram till 12-15.000-nånting om jag inte minns fel. Fast, miltal och så gäller ju min egen bil, vet ju inte hur långt din har gått eller hur mkt den låter. :)
Användarvisningsbild
av iaken
NCR skrev:
iaken skrev:Tickar ju en del från motorn nu förtiden vilket f.ö är normalt enligt service figurerna borta hos återflörsäljare/verkstad. Men jag undrar om man kan göra något för att spridare, ventiler & remmar och dyligt kan låta "nybilstyst" utan att lägga 50 papp :)
Faktum är att min motor som har gått 2800 mil nu tickar och håller igång så man undrar ibland. Har bestämt mig för att strunta i det i och med att service är gjord och man har motorgaranti fram till 12-15.000-nånting om jag inte minns fel. Fast, miltal och så gäller ju min egen bil, vet ju inte hur långt din har gått eller hur mkt den låter. :)
Har 11000 mil på mätarn. Lät "Lenare" när jag köpte den då den rullar 6400. är ju egentligen inget funktions fel. Det har jag förstått. Det e la bara köra på egentligen.
Användarvisningsbild
av Zilv
håller med tycker oxo att det är en massa motor ljud som tickade och annat, tycker det e lustig efter som bilen inte e så gammal 2005 v70 2.5t
rullat 6000mil .
Men det e väl bara att stå ut.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]