Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850-Mange
Jaha då var man en V70 rikare och en massa pengar fattigare. Slog till på en silvermet V70 2.5T -04 med ca 5500 mil på mätaren och utrustad med business + paket...och självklart automatlåda :)

Hade tänkt hitta samma fast med läderklädsel, men halvskinn fick duga. Annars får jag göra som i 850:n och byta inredningen till helskinn...

Bara att hoppas att den håller bra nu då. Man har ju läst en del på detta forum om V70:s som inte gjort det.... Håller bilen bara hälften så bra som 850:n gjort så är jag nöjd känns det som.

Första planen för bilen är dragkrok och eventuellt ett slutsteg. Sen får vi se...

Känns i alla fall tryggt att veta att detta forum finns med en massa kunniga människor som kan svara på konstiga frågor. Kanon!
Användarvisningsbild
av exup
Grattis :D Silver är fint,och automat ångrar man alldrig.
av matzen10
Japp, rätt färg om du frågar mig :-)
Grattis och välkommen till denna brokiga skara! haha..

M V H
---> Matz
av 850-Mange
Tack! Ja jag drogs mer och mer mot silver så det fick bli det till slut. En "clean" och snygg färg som dessutom damm och skit inte syns lika bra på. Inte för att den nånsin ska tillåtas bli dammig...men ändå :wink:

För mig känns det nu som "en gång automat, alltid automat". Grymt bekvämt att glida runt och slippa växla tycker jag.

Nu funderar jag mest på om jag ska orka slänga på draget själv eller lämna bort jobbet, och om det ska bli delbart eller inte. Är det någon skillnad i tidsåtgång för att montera tro?
Användarvisningsbild
av exup
850-Mange skrev:

Nu funderar jag mest på om jag ska orka slänga på draget själv eller lämna bort jobbet, och om det ska bli delbart eller inte. Är det någon skillnad i tidsåtgång för att montera tro?
Om inte annat så skilljer det på priset,jag tog delbartdrag tror det kostade 8000:- monterat,och fast drag kostade 4000:- eller nåt monterat.
*Edit* Kollade på kvittot,8025:- plus 400:- regbes..*Edit*
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
850-Mange skrev:Jaha då var man en V70 rikare och en massa pengar fattigare. Slog till på en silvermet V70 2.5T -04 med ca 5500 mil på mätaren och utrustad med business + paket...och självklart automatlåda :)

Hade tänkt hitta samma fast med läderklädsel, men halvskinn fick duga. Annars får jag göra som i 850:n och byta inredningen till helskinn...

Bara att hoppas att den håller bra nu då. Man har ju läst en del på detta forum om V70:s som inte gjort det.... Håller bilen bara hälften så bra som 850:n gjort så är jag nöjd känns det som.

Första planen för bilen är dragkrok och eventuellt ett slutsteg. Sen får vi se...

Känns i alla fall tryggt att veta att detta forum finns med en massa kunniga människor som kan svara på konstiga frågor. Kanon!

Grattis till V70n köpet ! :)

Silver ÄR utan tvekan en mycket snygg färg.

Gick själv från 850 (854 turbo automat) till V70n automat & är mer än nöjd. Det gåt inte att sticka under stol med att V70n ger en mycket mer "smooth ride" än 850´n.....

Yep, instämmer gott med att automat är det enda valet när man vant sig vid att INTE ha irritationsmomentet med att vispa fram & tillbaks med en manuell spak jävel :wink: (vet att det råder delade meningar om manuell eller automat.....men jag bara måste slå ett slag för automaten :) .

Var i Tyskland för några veckor sedan & körde en manuell v70 diesel -98 ca 50 mil & alla som fastnat i trafikstockningar på tyska vägar vet hur länge de kan ta inan det släpper, behöver jag nämna att jag satt & små svor större delen av tiden.....

sedan blev det till att köra ytterligare ca 70 mil tillbaks till Sverigei en v70 D5 -04 automat, Vilken FRÖJD ! :) Det är faktiskt bra att sätta sig i en manuell bil & lägga några mil (blandad körning) på mätaren......för då uppskattar man sin egen automat ännu mer :wink: .
av Noodles
850-Mange skrev:Tack! Ja jag drogs mer och mer mot silver så det fick bli det till slut. En "clean" och snygg färg som dessutom damm och skit inte syns lika bra på. Inte för att den nånsin ska tillåtas bli dammig...men ändå :wink:

För mig känns det nu som "en gång automat, alltid automat". Grymt bekvämt att glida runt och slippa växla tycker jag.

Monteringstiden är nog densamma.
Användarvisningsbild
av cycler
Skruva själv.....

Inget svårt men du behöver en kompis och pallbockar och en rejälhylssats...
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]