Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av julia
Hej!

Jag ska byta bromsskivorna på min Volvo S40 97. Jag har hört att man inte ska använda biltemas. Stämmer det? Är Mekonomens bättre? Tack. Julia
av Addekarlsson
Ja, det stämmer bra det.
Vet att många är nöjda med Biltemas skivor, men vet fler som är missnöjda med dom.
Biltemas har en tendens att slå sig lättare, vilket gör att man snart får byta igen.
Jag och en kompis köpte på Biltema till varsin bil. Jag hade då en 240 och han en 740, båda slog sig inom 1 månad.
Ingen av oss fick dom utbytta på garanti heller, eftersom det var inte vanligt slitage enligt Biltema.

Vi köpte Volvo original istället nästa gång, och då försvann det problemet.
Men Mekonomens skivor får bra omdömen vad jag vet, med undantag för måndagsexemplar, som även Volvo har. :wink:

Mvh/ Adde
av daward
De skivor jag köpte på Biltema var brembo skivor, vilket de på Mekonomen oxå var. Mekonomenskivorna fick jag svarva efter 4 månader och sen bytte jag skivorna i Maj iår mot Biltemas. Vi får väl se vad som händer.

Ngn har sagt att skivor skall ligga en tag innan de monteras, eller om det var innan de svarvades. Ngn som är i branchen får gärna bekräfta detta.

/E

Google maps är segare. Övriga förb&[…]

Byta olja i 8-vxl automatlåda

Nej, men de säljer både oljan och v&aum[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har en fråga annars, var kan man kö[…]

Smäller höger fram

Tre gånger senaste månaden har det sm&[…]