Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40RMannen
Hej!

Jag vet att det inte är rätt forum men det kan finnas kunnigt folk här som jag har tur att stöta på :)
Jag har installerat riktigt bra kablar till mitt "bas ljud" och felet står sig med min rörbas jag köpte för 1½ år sedan. Det konstiga felet är att man hör cd läsaren i subben :???: mysko va?! Inget konstigt ljud när jag lyssnar på radio då fungerar den perfekt. Alltså det ljud som pågår inne i stereon "under mp3 lyssning" förs vidare till subben..Någon som vet? Ska jag slänga subben å H-vete å köpa en ny? Eller har det hänt något på subben som jag kan göra?

Få se om någon vet eller har någon idé skulle uppskattas.
Ta inte bort detta inlägg :roll: Vill kolla om det finns kunnigt folk här :)

Volvo V40 T4 -98
av jokkling
Det låter som att du fått någon typ av jordfel eller annan störning. Har du dragit pluskabeln tillsammans med signalkaben bak till basen? Det brukas rekommenderas att dra plus på ena sidan och signalkablen på andra sidan av bilen. En annan lösning är att jordlyfta basen från stereon med hjälp av en liten trafo. De finns att köpa hos de flesta bilsterohandlare och kostar nån hundring eller så. Det är inget fel på dina grejor iaf!
Användarvisningsbild
av V40RMannen
Men det är så konstigt att felet hänger med till min nya bil från golfen jag hade :???:

Kablarna är dragna på rätt sätt, att dela ström å signal på varsin sida. och jorden är på ett perfekt ställe. Men jag tror subben fått sig nå fnatt :lol:

Semestern börjar idag så inatt rullar[…]

Jag läste på ett engelskt Volvo-forum a[…]

Eftersom batteriet INTE! tar emot någon Ladd[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&a[…]