Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrBlommen
har fått ett roligt fel som jag hoppas någon här kan svara på.

kopplade in stereo i min bil drog kabel och stökade på sen märkte jag att tankmätaren klockan varvräknaren hastighets mätaren och färdatorn inte funkade kollade alla säkringar har varit på volvo med bilen dom trodde det va fel på någon styrenhet det som kom upp på datorn va komunikations fel med instrumenten. funkar som den ska i övrigt...

dom har kollat kablar och grett men dom vet ej vad felet e

bilen e en v40 98 med gdi motorn...
av Frigge
Kopplade du med en sån berömd sockerbit bakom stereon ??

Kolla alla anslutningar bakom stereon.

/Fredrik
av MrBlommen
Nej, Volvos originalkontakter sitter där... Cd:n har varit inkopplad en längre tid, detta uppstod när jag drog kabeln...
av Frigge
MrBlommen skrev:Nej, Volvos originalkontakter sitter där... Cd:n har varit inkopplad en längre tid, detta uppstod när jag drog kabeln...

Min gissning är att du varit på något i såfall. Demontera stereon o kolla kablaget ordentligt

/Fredrik
av MrBlommen
får kolla det en gång till dom verkar inte så intreserade i på bilbolaget i strömsund....
av MrBlommen
nu har man kollat alla kablar bakom stereon men hittade inget fel kan man tänka sig att det e batteriet har läst att volvo är känslig på sånt det sitter ett biltema batteri i den om det fick fnatt när jag kopplade in strömkabeln på det....

tacksam för tips det e så jävla dyrt på volvo...
av MrBlommen
nu står bilen på bilbolaget igen men denna gången i östersund dom trodde det var själva instumenteringen som var död så en ny e på ingång från skroten så bilen kommer bara ha gått 10500 mil om det va det som var felet...
av MrBlommen
nu har jag fått veta att det var instrumentpanelen som var paj har mest troligt blivigt något överslag när jag kopplade bort och sen på batteripolen igen..

så ett tips till alla här dra ur nyckeln ur tändningslåset när ni håller på med något som har med batteriet att göra...

gick bara på 3220kr dessutom för jobbet och ny instrumentpanel...

Jag skulle dock säga att skärmdumpen ova[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]