Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jonas Grahn
Hejsan!
Har en s40 T4-98
och har en fråga ang spridare, tänkte byta till gröna spridare, eller jag mistänker att den är chippad för de, Hur märker man de,
Den laddar nu ca 1bar och ibland när man ligger på 5an å trampar gasen i golvet börjar den sega sig, den går upp till 3500rpm å där blir de som en effekt förlust som heter duga, kan ta 20sec innan den orkar över de, kanske de är turbon som är slut? eller är de att den är mappad för gröna spridare?? Hade varit väldigt tacksam för svar. /mvh Jonas Grahn
av Kojje
Finns ingen mening att byta till gröna spridare om du inte tänkt slänga på en större turbo orginalspridarna ger fullt tilräckligt med soppa även till en chippad T4 laddtrycket skall orginal ligga runt 0.9bat + - någon bar så laddar den 1 bar är den troligen inte chippad efter chip bör den ladda minst 1.3 bar.
Användarvisningsbild
av Jonas Grahn
hm nä har märkt att de är ingen ide att byta spridar har testat nästan allt å mitt problem vill inte försvinna, har lagt in en ny tråd som beskriver mitt problem mer detaljerat..
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]