Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alle_nilsson
Hej!

Vad brukar 12000-milaservicen gå på hos volvoverkstad?
Det är ju den stora servicen med kamremsbyte...

Kan vara bra att veta så jag vet hur mycket pengar som ska sparas :)

// Alex 8)
av sillen
Betydligt mer än hos en lokal "vanlig" verkstad.
Jämnför med andra verkstäder!
av alle_nilsson
ok, men vad bör en normal 12000-milaservice kosta? Å då jämfört med volvo som kostar....?

sillen skrev:Betydligt mer än hos en lokal "vanlig" verkstad.
Jämnför med andra verkstäder!
av sillen
Det enklaste är att ringa din närmaste Volvo verkstad och fråga.
Sen är det bara att ringa runt till andra verkstäder som du känner att du kan lämna bilen hos. Priserna hos Volvo kan variera beroende på vem dem är. Har du flera Volvo verkstäder så kolla alla.
Det lönar sig.
Kolla bara så att de alternativa verkstäderna använder godkända reservdelar. Viktigt vad det gäller Volvogaranti.
Användarvisningsbild
av MartinS
På Bilia i stockholm kostar den cirka 8000:-.

/Martin
av alle_nilsson
Ok, så om jag förstått er rätt så rör det sig snarare om 10 000 än 5000 som ska sparas ihop då!? Har mailat volvo här i växjö....vill att det ska bli ordentligt gjort! Den ska dock ej göras förrän nästa år...

Alex
av alle_nilsson
För de som vill veta: V40, 98, T4 - 6 980 spänn för 12 000-milaservicen hos davidssons bil i Växjö!
av Daniel F
Jag betalade strax under 6000:- för tre veckor sen hos Bilia Sisjön (Gbg). Det var ett s.k "nice-price", där de inte utför smörjning av dörrar, torkarblad etc., utan endast gör det som måte göras, typ bromskoll, olja etc. samt självklart, kamrem och hjälpagg. rem.

Har en V40 2.0T -98 (som läcker olja och har gjort i två år, någon som vet vad som kan vara fel, Bilia vill felsöka med ett tak på 5 000:-).
Användarvisningsbild
av V40RMannen
alle_nilsson skrev:För de som vill veta: V40, 98, T4 - 6 980 spänn för 12 000-milaservicen hos davidssons bil i Växjö!
Jag kommer få betala strax under 4000 för kamremsbyte på en V40 T4 98:a....En så kallad sen 12.000mila service :wink:

Men vad ingår i en 12.000mila service..någon som har ett snabbt svar?
Användarvisningsbild
av inqidink
Daniel F...

Du kan ju alltid prova med att hälla i oljan Omega 917. Den tätar torra packningar. Använde den på min förra bil, en audi som läckte som ett såll. Fungerade skitbra. Blev tätt igen. Oljan kostade typ 400:- för 2,5 dl, men reparationen av packboxen hade gått på 8000:-.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]