Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WoFFe
Jag undrar om det är lätt att turbokonvertera volvo s40/v40, har hört att s40 t4 och vanliga s40 2.0l är exakt samma bara att det är en annan maskin i dom.
av rudarmy
Jag undrar om det är lätt att turbokonvertera volvo s40/v40
om du menar från sugis till turbo så är det bara dyrt å projekt men det går..
men du kan stoppa i en t4 motor i sugisen
Användarvisningsbild
av Mupphack
Sökte lite på det, och på nästan alla ställen stod det att det var samma chassie, dock hade någon skrivit att det var hårdare dämpare på T4an men vet ej om det stämmer.

Förövrigt så skulle jag tro att du nog får byta ut växellådan också då du har en M5P Renault låda i din.

Sen så kan man väl regga den som turbo vad jag hört? Om finns det sug- och turbomotorer på en bilmodell så ska det ju gå att regga sugisen som turbo eller?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Avgasreglerna gör att ett byte till en annan typ av motor i en 93:a och nyare är i princip omöjligt (för att inte tala om turbokonverting), om bilen inte går som ombyggt fordon. Läs på SFRO's sida som jag länkande till tidigare.
Användarvisningsbild
av MechaniX
WoFFe skrev:Finns en vacker sak som heter katalysator :D
Vilket regelverket skiter fullständigt i, om du inte byter så pass mycket saker på bilen att den går som "ombyggt fordon".. Spelar ingen roll om allt passar, funkar perfekt och det är renare än alpluft i avgasröret, reglerna är sådana, tyvärr.
av Kojje
Lägg ner det,denna har fråga har varit uppe på så många forum med samma svar och i sista änden blir det billigare och enklare att byta upp sig till en turbo bil det är ju lite mer än att kasta på en turbo som skall göras för det skall lira bra.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]