Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag och min sambo delar på en volvo v40 -04 classic, fin bil som funkar fantastiskt bra och riktigt roligt bil att köra med den 2.0T motorn, har precis passerat 11500mil

Nu letar jag efter en skräpbil, vet att v40n har mängder med fel, läst många inlägg på olika forum om just fas 1 bilen, så frågan är, är det värt att köpa en sådan bil om servicebok stämmer, inte så mycke rost, osv? eller ska man leta efter en annan bil? tänkte mig först en golf 3, men dom drar ju runt 0.7 endå så känns ovärt, när man endå kan få en fin kombi för det priset, tänkte väl max en 15 000:- max 20 000.

blir det en v40 blir det inte en turbo, då blir det en slö 140hk eller liknande, och jag är INTE bra på att mecka! men jag är inte efterbliven! känner några stycken bilnördar om något skulle uppstå.

vad tycker ni? allt är ju en chansning i denna prisklass :D
Golf 3 är knappast en bättre bil än V40,i min mening så ligger dom i samma kategori som en gammel V40.
140hk lär väl räcka i en sån pass liten kombi som ändå en V40 är.

Men du kanske inte ska räkna med en pärla i den prisklassen,men en fin bruksbil lär du allt hitta.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]