- mån 18 jul 2011, 00:50
Ett av bromsoken bak strular för mig,handbromsen lyser med sin frånvaro.Kan dra i handbromsen bra
långt upp utan att det nämnvärt blir nån bromskraft.
Jag har tidigare vart med om en liknande händelse på en 850 som jag hade,men där så låg bromsen på hela tiden
så att bromsvätskan kokade med resultatet pedal i botten..Men så är det inte i detta fall.
Hursomhelst så har jag trott att min huvudbromscylinder var dålig då bromspedalen tar nästan i botten
och att pumpa med pedalen har inte hjälpt.Men idag så provade jag att dra handbromsspaken så långt
jag kunde och tro på fan att bromssystemet vart mkt bättre,bromspedalen tog under detta tillfälle mkt högre
upp och pedalen sjönk inte mot golvet som den annars gjort.
Kan ett dåligt ok verkligen göra samma symptom som en dålig huvudbromscylinder?
långt upp utan att det nämnvärt blir nån bromskraft.
Jag har tidigare vart med om en liknande händelse på en 850 som jag hade,men där så låg bromsen på hela tiden
så att bromsvätskan kokade med resultatet pedal i botten..Men så är det inte i detta fall.
Hursomhelst så har jag trott att min huvudbromscylinder var dålig då bromspedalen tar nästan i botten
och att pumpa med pedalen har inte hjälpt.Men idag så provade jag att dra handbromsspaken så långt
jag kunde och tro på fan att bromssystemet vart mkt bättre,bromspedalen tog under detta tillfälle mkt högre
upp och pedalen sjönk inte mot golvet som den annars gjort.
Kan ett dåligt ok verkligen göra samma symptom som en dålig huvudbromscylinder?