Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ortus
Vad tror ni om det? Är det genomförbart? Jag kan ingenting om detta men hade varit grymt häftigt att få på ett sådant system. Någon som har några idéer? Finns det någon firma/hemmameckare som kan hjälpa till att fixa detta nere i skånetrakterna? :)

Vet att det finns på C30:
av metalHJ
Naturligtvis är det möjligt och genomförbart, sen om det finns färdiga system att köpa är jag osäker på! Men det finns många företag som bygger efter kundens önskemål, vill du ha ett grymt sportsystem finns det företag som jobbar med det (Behöver ju nödvändigtvis inte vara Borla)

Det är ju ljudet du är ute efter förmodar jag?
Användarvisningsbild
av ortus
Precis, speciellt det "knarrande" ljudet (eller hur man nu beskriver det) som uppkommer när motorn varvar ner.

Vet du någon firma i skåne eller angränsande län som specialbygger till bra priser?
av metalHJ
Förstår vad du är ute efter, de dova härliga smällarna!

Känner tyvärr inte till något specifikt företag i dina trakter, förslagsvis hör du med mindre bilmeckar/trimmare om tips. Annars vänder du dig till x40 nordic om den frågan, tror du har större chans för rätt svar på just avgasfrågorna där - eller så väntar du här och ser om någon svarar!
Användarvisningsbild
av ortus
Jag väntar en stund till här och får annars kolla på x40 nordic senare. Hade ändå tänkt gå med där så småningom :)
Tack för hjälpen så länge :)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]