Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tjena
skulle just byta höger strålkastare på bilen.
inga problem att få bort skruvar och blinkers men när jag ska ta bort strålkastaren märker jag att den tar i stötfångaren.
finns det något knep eller måste jag ta bort stötfångaren också för att få bort strålkastaren ?:-/
En skruv i hjulhuset och två bultar upp underifrån. Lossa dessa så kan du dra fram stötfångaren lite och ploca bort lampan.
Kanske skiljer på konstruktionen mellan fas 1 och fas 2, men på min 01'a (fas 2) lyckades jag lirka ut strålkastarhuset utan att lossa på stötfångaren - utan att skada något!
metalHJ skrev:Kanske skiljer på konstruktionen mellan fas 1 och fas 2, men på min 01'a (fas 2) lyckades jag lirka ut strålkastarhuset utan att lossa på stötfångaren - utan att skada något!
Fas2 behöver du inte lossa stötfångaren på. På Fas1 behövs det i 99% av fallen.

/Martin
Det är en stjärnskruv i skärmkanten där kofångare och skärm möts+2 bultar som finns i små hål i ramen sett underifrån så man ser inga bulthuvuden,lossa dom några varv så går det att dra fram kofångaren så att lampan går att få bort.
Senast redigerad av 1 klacken, redigerad totalt 0 gånger.
Behöver ej ta bort stötfångaren.. Men bäst att vara 2 pers en drar stötfångaren utåt precis vid strålkastaren nära grillen, samtidigt som pers nr2 tar strålkastaren o lirkar ut den samma vid montering för att slippa färgskav på plasten

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]