Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mbyrod
Har en V40 2.0T-01 med 205/50-16 däck. Blir det tystare/bekvämare om man byter till en annan däckprofil och kan man byta hur man vill? Någon som har tips på billigt och bra däck?
Användarvisningsbild
av vetten
Har nu kört slut på en uppsättning av detta däck och är så nöjd att jag nu köpt en uppsättning till av detta märke bara lite bredare men samma sort och det är ett mycket prisvärt däck som sommardäck, klarar djupa vattenplaningsspår utan några som helst problem och har ett suveränt torrgrepp.
Det ända minus jag kan komma på med dessa lågprisdäck är att dom är totalt värdelösa på snö :-O) Men då har man ju vinterdäcken på, eller hur?
Användarvisningsbild
av MartinS
Har ni provat andra däck någon gång? De gånger nankang är med i tester sitter det ju ofta stora varningstexter vid dom då de är så pass mycket sämre än etablerade märken.

/MArtin
av KajJacob
MartinS skrev:Har ni provat andra däck någon gång? De gånger nankang är med i tester sitter det ju ofta stora varningstexter vid dom då de är så pass mycket sämre än etablerade märken.

/MArtin
Precis! Varför tumma på säkerheten när det ändå i slutändan jämnar ut sig genom bränsleförbrukning och slitage. Kör själv med Goodyear Efficient Grip. Mycket nöjd och dessutom går de att få tag i till väldigt hyfsade priser.
av rudarmy
Antar att du menar NS-2 ?
yes

jag kör steg 4 trim så jag äter en uppsättning varje sommar
därför kör jag på dessa det är ok däck till ett bra pris.

skulle nog kollat på nåt "säkrare" märke om jag "kunde" behålla däcken 2-3år!

mvh bengt
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]