Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henren
Hej igen!

Köpte en bil för ett par dagar sedan, tydligen läcker tanken enl tidigare ägare. Har själv inte märkt något av det då jag endast körde hem bilen (10liter i tanken) och som jag förstod det så läcker det över halvtank.

Inte kollat nått mera på det men skall börja ikväll om jag får tid, tror det sitter en plasttank på bilen.
Har sökt som en tok på nätet men inte hittat vart man kan köpa en ny, Rejmes tog 2800kr.

Jag tänkte nu börja demontera denna, något man bör tänka på?

Någon som har erfarenhet av att laga en plasttank, går det? Är det värt det?

/ Henke
av Henren
MechaniX skrev:Har du kollat på bildelsbasen.se ?
Hej! Japp, bildelsbasen har lite tankar, tänkte mer på vart man kan köpa en helt ny förutom på rejmes.

Har även sökt på nätet mkt om tankbyte på S40 men inte hittar något direkt
av Henren
Henren skrev:
MechaniX skrev:Har du kollat på bildelsbasen.se ?
Hej! Japp, bildelsbasen har lite tankar, tänkte mer på vart man kan köpa en helt ny förutom på rejmes.

Har även sökt på nätet mkt om tankbyte på S40 men hittar inget direkt
Då var tanken nere, gick ganska smidigt men den vägde mer än vad jag trodde, trots att det inte var så mkt bensin i.

Se om jag kommer ihåg vart alla slangar satt monterade bara :-)

Har även demonterat bort bensinpumpen och fyllt upp tanken med vatten, så mkt som går! Finns ju lite slangaslutningar som är öppna! Så hela tanken är ju inte fylld. Men om den läcker, borde det vara i skraven mellan botten o topp delen kan jag tycka.

Tyvärr kan jag inte se något läkage, ganska trist men endå bra... Finns en tidigare lagning, verkar vara tätt där också.

Den får nu stå över natten, blir o kolla på det imorgon igen!
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]