Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvov4rookie
Hej hellu,
har en volvo v40 av års model 98 går klock rent
precis bytt styrled på den (dom gamla hadde mindre glapp)

men jag ska komma till punkt.
igår stod bilen på tomgång medans jag lastade ut dom nya sommar fälgarna och däcken (inköpt ifrån Alvén-ingvarsson .se) då jag upptäckte att lambda sonds lampan började lysa (orange fyrkant med grön treangel och blått lambda märke) och jag körde ner den i garaget. stängde av bilen tog ut min dotter, kliade mig i huvudet. startade bilen och då hade den slocknat,
kan det vara ett tillfälligt volvo spöke eller ska jag förbereda mig på att bytta lambda skiten :)
måste på peka att gammla ägaren köpte bilen 98 och har haft den tills 3-4 månader sen då jag köpte den och han berätta att han har som snabbast kört 95km/h vilket jag facktist tror på då jag tog ut den på e4an och tryckte ner plattan i golvet så sotades hela systemet ur och bilen gick som ett spjut :) doc 1500 kr i böter för 3 meter gummi spår :P men åter till frågan :)

P.s Ville bara tillägga då jag startade om bilen så hade jag även i gång den i drygt 5-10 min och den gick hur bra som helst små rusade den för att se om det kan vara så att den får för klen blandning )kan oftast resultera i ett snabbare varv slag men nooop inget samma blandning som tidigare efter lite mättning, körde även runt med den i garaget och ingen lampa började lyssa.
tack för svar
MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från a[…]

@fjohan82 , Ja men pärlemovit hade kanske go[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humör[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt torp […]