Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvojonas
har glapp i främre länkarm,måste man lossa drivaxlen för att få loss muttern till spindelleden?
den tar nämligen i där när man lossar den,eller finns de nåt annat knep? mvh jonas
Användarvisningsbild
av vetten
Jag bytte vänster länkarm inklusive spindelled på min V40 -98 för några månader sen, vet inte om din ser likadan ut i framvagnen, men jag fick ta vinkelslipen och kapa bort spindeledsmuttern eftersom den var både fastrostad och svåråtkomlig. Tycket inte att det spelade någon roll då jag ändå skulle byta hela mot nytt. Nej jag behövde inte ta bort drivaxeln.
Användarvisningsbild
av vetten
volvojonas skrev:det ser likadant ut på min 01a,ja kapa den kan man göra,tänkte inte på de :)
Akta så att du inte kommer åt damasken med slipskivan bara.
av mattiasg
gjorde på samma sätt som vetten. Försökte skruva av den i ca 2 timmar innan jag fick fram slipen och deet gick på 2 minuter...
av volvojonas
mattiasg skrev:gjorde på samma sätt som vetten. Försökte skruva av den i ca 2 timmar innan jag fick fram slipen och deet gick på 2 minuter...
De låter bra :) ska vara försiktig med slipskivan :mrgreen:
av iskungen
Jag böt på min utan att kapa något...gjorde rent som tusan..e ju A&O
Att sedan muttern tar i drivaxeln är ju bara på slutet o har du gjort rent som tusan e det ju bara o skruva bort muttern..lycka till :-)-)
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]