Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freediver
#484404
Hej.
Har problem med kopplingen, den måste bytas!

Min koppling krånglar, den har tidigare tagit väldigt "långt ner" när man trampar på kopplings pedalen, nu tar den inte alls. Vad kan det vara för fel?

* Vad kostar en begagnad respektive ny koppling?
* Är den svår att byta själv?
* Finns det någon i Stockholms området som kan hjälpa mig att göra detta till en bra peng?

Hör av er till [email protected] så kan vi komma överens om något bra!

Med vänliga hälsningar

Kenth & Malin
av Uninium
#484505
Nja,när min koppling på en 850 jag hade var dålig tog den långt upp,hade även en 850 med spökande slavcylinder som spökade och då tog den långt ner.Om det nu skulle vara slavcylindern i ditt fall så lär lådan ner ändå,då den sitter bakom sprängkåpan.

Och på våra så är urtrampningslagret/slavcylinder ihopbyggda.Den ska bytas vid kopplingsbyte oavsett.
runt 2500-3000kr för ett kopplingskit&urtrampningslager/slavcylinder.
Sen glöm inte packboxen som tätar vid svänghjulet,skulle vara tråkigt om den börjar läcka efter
operationen.

Sen får du räkna med minst lika mkt för att nån ska byta det åt dig.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]