Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stephie
Jag har en v40 2,0t-01. I några veckor hade jag från och till problem med att bilen tappade effekt,(funkade fel fritt några dagar) i perioder gick den knappt framåt. hällde då i ksprit och bilen gick bra några dagar för att sedan inte starta alls.

Jag har laddat batteriet och haft den i varm garage i en vecka har även byta olja och filter med problemet kvarstår.
det låter som att startmotorn startar men att bilen inte tänder. Har även kollat tändstiften de är bra. det verkar inte som att bilen blivit sur då det inte luktar bensin om den och den inte går att springa igång.

Någon som varit med om nåt liknande eller har någon ide om vad de kan va för fel på den??
Senast redigerad av 1 stephie, redigerad totalt 0 gånger.
av Uninium
Kommer det bränsle fram till spridarna?
Hör du ens om pumpen surrar till när du vrider på tändningen?
av stephie
ja tändspolarna ser hela ut. Grannen lyssnade när jag startade bilen och tyckte de lätt som att pumpen startade.
av Uninium
Han tyckte ja,prova att lyssna själv.Du ska höra ett svagt surrande 1-2sekunder när du vrider på tändningen
till läge 2.Se till att inte stereon aktiverar el-antennen(om du har en sån) eftersom den låter när den åker upp.
av stephie
unlock26 skrev:Han tyckte ja,prova att lyssna själv.Du ska höra ett svagt surrande 1-2sekunder när du vrider på tändningen
till läge 2.Se till att inte stereon aktiverar el-antennen(om du har en sån) eftersom den låter när den åker upp.
ska åka till garaget och testa det då nu när jag vet vad jag ska lyssna efter. =)
Användarvisningsbild
av vetten
Har du kollat om du har gnista på stiften då?
Användarvisningsbild
av Wulfen
Tjena har samma problem, och det har hänt några gånger för mig nu i vinter, först att bilen går dålig , jag kom bara upp till 30 km/h och dan efter så när jag starta den lät det som den gick igång men dog, sen gick det inte starta den alls.

första gångerna räckte det med att ställa in den i garaget 1 dag sen starta den, men nu startar den inte,start motorn går runt ,nytt batteri + fulltank och bensin pumpen surrar när jag vrider på nyckeln, men låter inte som det kommer fram någon bensin för ger ingen tendens alls till att starta. tänkte om det var en ispropp men har hält i k-sprit men ingen skyllnad.

Måste ju gå att spruta in startgas och se om den startar då?
Dock är den på verkstad nu för felsökning på fler problem så får se vad jag får till svar
av stephie
vetten skrev:Har du kollat om du har gnista på stiften då?
satte i nya stift idag för säkerhetskull men låter precis som innan :/

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]