Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fjelltrone
Min v40 har börjat uppföra sig konstigt. Den gasar av sig själv ibland på alla växlar. De är precis som att gasen hänger sig, men ändå inte. Den gasar upp o ner. Idé?
av kire1111
Hänt mig med två gånger under denna vinter. Drar iväg själv, exakt gasen fastnar. S40 98 har jag dock. Står med undrande ???
Användarvisningsbild
av MartinS
Ni har inte för stora vinterkängor på er?

/Martin
av Fjelltrone
Ja de kan de nog vara, läste lite om tomgångsmotorn på nätet och de var andra som hade samma fel med tomgången. Får plocka isär den imorgon... Tack för tipsen...
Användarvisningsbild
av Wulfen
Fjelltrone skrev:Min v40 har börjat uppföra sig konstigt. Den gasar av sig själv ibland på alla växlar. De är precis som att gasen hänger sig, men ändå inte. Den gasar upp o ner. Idé?

Tjena har exact samma problem , så fort det blir kallt ute så kan gasen hänga sig. går normalt när jag kör men så fort jag trycker ner kopplingen börjar den varva av sig själv.
av Fjelltrone
Ok tack. Läste dem, men jag har inget problem med gasen är trög. Den är lätt o smidig, ska testa att byta tomgångsmotor, bränsletrycksregulator och tempgivare.
Användarvisningsbild
av olindh
Det är väl som så att nu när det är så kallt ute så bildas det isbeläggningar i spjällhuset så gasen hänger sig. Det blir bättre när det blir varmare ute.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]