Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BgoodJohnny
är det någon som vet var man kan få tag i antingen mittarmstöd antingen eftermarknads eller begagnade??
har sökt lite halvhjärtat på laga osv. men inget resultat. ??:-/
Användarvisningsbild
av hixen
Tjena. Sök igen på bildelsbasen.se , borde finnas. Om inte borde hela infattningen finnas. Annars kolla runt på blocket, x40nordic osv.
Användarvisningsbild
av BgoodJohnny
låter bra. har en liten fundering dock. mitt tunnelfack är ju av äldre modell med två mugghållare går det att byta ut det mot den nyare modell som (jag tror) finns från -01:orna och framåt??
Användarvisningsbild
av hixen
Det kan jag inte svara på, men hoppas att någon annan vet här på forumet. Jag spontan sökte, och fann endast 1 armstöd på laga.se , dock så verkar bildelsbasen vara ur funktion nu när jag försökte. Mittkonsolerna verkar det finnas relativt gott om, kolla bara på inredning så kanske du kan göra ett fynd =)
Användarvisningsbild
av hixen
Btw, vart bor du? Bor du nära jönköping, så är det bara gå inte på JB-Bildelar (skroten) och leta om du hittar något intressant..
Användarvisningsbild
av BgoodJohnny
:roll: Bor i fel landsände för det (luleå) :cry: men jag kollade lite på bildelsbasen och gör du en sökning på s/v40 så visas både den sorten jag har samt nyare tunnelfack.
man kan också göra en jämförelse bilar emellan men det stod inte specifikt att just det passar rakt av. Men jag kan tänka mig att det ändå gör det när sökträffar kommer upp på det sättet. :D
Användarvisningsbild
av hixen
Det är inte säkert, då den hemsidan är uppbyggd väldigt konstigt. Exempel: Ägde tidigare en Polo Gti (års. modell -00, modell 6N2) men när jag gjorde en reg. nr sökning dök allt upp för Polo 6N -> och framåt (modell 6N slutade tillverkas -99). Alltså års. modell 95-01, 2 helt olika modeller som dom dratt över ett och samma sträck..
Lite likadant detta med s/v40, spelar ingen roll vilken fas man äger, utan uppbyggnaden är mer eller mindre sagt katastrof.. Se om någon på x40nordic kan hjälpa dig, eller om du hittar någon på garaget.org som gjort liknande och fråga honom.. =)
av Rickenbacker69
Är det det nedfällbara som sitter monterat på förarstolen du menar? Jag har ett sådant i min V40, som jag hatar, jag vet bara inte hur jag får bort det :). Du kan få det mot fraktkostnad och att du avslöjar hur man skruvar loss skiten...
Användarvisningsbild
av BgoodJohnny
:D haha om jag visste hur f-n man skruvar lös det hade du fått skicka det redan idag =). Jo det är väl ett såntjag är ute efter eg. men hade även funderingar på att byta hela tunnelfacket mot ett nyare om det går vill säga.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]