Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fjelltrone
Tja
Har lite problem med min bil, tänkte kolla om någon hade svar. När jag har kört motor varm och stänger av den, så blir den lite svårstartad. Kan detta vara batteriet eller startmotorn? Nästa fråga är om mitt positionsljus (på sidorna fram och bak). Dessa fungerar inte, har kollat alla säkringar både i motorrum och under ratt, men alla är hela. Vad kan det vara för fel?

//Markus
Senast redigerad av 3 Fjelltrone, redigerad totalt 0 gång.
av Willis
Jag kan besvara den enkla frågan om dina positionsljus, har du kollat så att det inte är själva lampan som är trasig bara? ;) 8)
Användarvisningsbild
av Tomas88
En bra början är att att sätta en bra rubrik och inte bara vilken bil du har.
Vänligen komplettera med detta så får du nog lättare hjälp också.
av uffe_hudik
Ang att den är svårstartad när den är varm kan beropå krånglande bränsletrycksregulator,precis så va min.När den va kall så fick den mer soppa och inga problem,,bara problem när den va varm.
av uffe_hudik
Fjelltrone skrev:Ok bränsletrycksregulatorn. Ja de är inga problem att starta den när den är kall, men när den är varm då är den lite tjurig.
Fast volvo lär nog förneka det.. det gjorde dom i 6 månader för mej,,sa till dom första gången att kolla den.. men inte kunde det bli fel på den.
Användarvisningsbild
av vetten
Att den är svårstartad varm kan ju också bero på att tempsensorn för kall/varm motor är trasig, den talar ju om för motorn om den ska "choka" eller inte. Om den säger kall motor till styrsystemet när motorn är varm så kommer den att få för fet blandning och därmed bli svårstartad eller inte starta alls.

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]