Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har ett knackande ljud i växellådan på min v40..man hör det när man varvar upp den till ca 2000 varv och släpper gasen..försvinner när man frikopplar och man måste köra med bilen innan man hör något tills den är varm
var på verkstan i dag de sa att de inte är något urtrampnings lager..funderar på om ett oljebyte behövs? bilen har gått ca 15000mil en 2003
Kontrollera oljenivån och om oljan ser klar och fin ut, men ett oljebyte kanske är en bra ide.

Om det inte hjälper så har du ett mekaniskt problem.

Har du missljudet på alla växlar alltså även i friläge och när du står stilla?

Mvh GK
urtrampnings lagret är det inte...de sa dom på verkstan...ljudet hörs bara när jag står still friläge...hörs inget när man kör med bilen...hörs inget när den är kall heller...inte trögväxlad heller
Antingen är det något problem med kopplingspaketet eller ett lager fel i växellådar, troligen lagringen vid ingående axel. En annan möjlighet är att verkstaden hade fel.

Mvh GK
de kan ju ha fel men har hört urtrampnings lager innan inte ens närheten av ljudet...men ska kontakta volvo i nästa vecka så får dom kolla..de borde ju veta vad det är...en annan fråga när ska stiften bytas?

Den som löser livslängdsproblemet med Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]