Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentJ
Hur tänkte Volvos ingenjörer när de satte lampsockeln bakom påfyllningsröret till spolarvätskan? ?:-/

Tar tacksamt emot förslag på hur jag byter lampor på min T4:a, måste jag rent av montera loss insatserna? Å var/hur är de isf skruvade? :|
Det är ju lite trångt men det går att byta utan att demontera något. Möjligen får du flytta några slangar har jag för mig.

/Martin
Hej,

Man får trycka bak spolarvätskans påfyllningsrör. Känns lite brutalt, men det är så man får göra. Första gången jag skulle byta så åkte jag till Bilia och frågade för jag fick fan inte till det. Då kom det med en tekniker ut och visade hur det gick till. :shock:

/Jonny
joneri skrev:Hej,

Man får trycka bak spolarvätskans påfyllningsrör. Känns lite brutalt, men det är så man får göra. Första gången jag skulle byta så åkte jag till Bilia och frågade för jag fick fan inte till det. Då kom det med en tekniker ut och visade hur det gick till. :shock:

/Jonny
Försökte det idag, men då sitter ju ABS enheten bakom.. Blev inte många millimetrar att köra ner fingrarna på. På min T4a med dubbla H7:or är det sannerligen ont om utrymme..

Sen försökte jag demontera hela insatsen, men den tar ju i kofångaren när den ska bändas ur...

Börjar misstänka att man måste lyfta av kofångaren för att få ur insatsen så man kan byta en sketen H7:a ?:-/
klacken skrev:Be någon med småa händer om hjälp för det går nog utan att riva något om man inte har så stora händer
Må vara så om det är helljuslampan man ska byta eller om det inte är en T4:a med dubbla lampor.. Jag kan inte ens skicka ner tassarna på min lilla tjej där som är 13 månader.. :(
Kan det verkligen skilja så här mycket på årsmodellerna eller vilken motor man har!
På min är det väl lite trångt men långt ifrån som du beskrivit. Vore intressant att se en bild om du har möjlighet att lägga upp det.
Vad står det i instruktionsboken?

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av litium[…]

V60 sliter däck bak

Tack klacken! Då vet jag vilka det gäll[…]