Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bigboss
Hej på er alla.

Jag hade ett vinande ljud från höger bakhjul och jag konstaterade att det troligen var lagret som lät.
Beställde ett nytt från Skruvat och skulle byta det idag.
Det var ju inga problem att plocka bort det gamla, men det var sen som problemet började.
Jag satte dit det nya lagret och drog åt det enl boken men när jag snurrade på lagret så lät det väldigt konstigt.
Det lät som att lagret var dåligt lite skavande, men det var ingenstans som det tog i. Satte tillbaka det gamla lagret och med det så låter det inget speciellt när man snurrar på det. Det nya lagret skall väl ändå inte låta när man snurrar på det? Det verkar som att det är något fel på det nya lagret, det kan det ju visserligen vara. Skall ringa o prata med dom på Skruvat så får vi se vad dom säger. Har någon av er råkat ut för detta?

Mvh
Bertil
av pipen
Har för mig att jag läst på nått forum angående en del som fått dåliga lager från skruvat, men jag själv kan inte uttala mig om deras kvalitet eftersom jag inte köpt något lager därifrån.
Användarvisningsbild
av bigboss
Nu är lagret bytt, det nya var det inga problem med.
Men jag har fortfarande ett ljud kvar när jag kör i ca 70-80 km.
Det är mindre nu, så det lagret som jag bytte var dåligt.
Det andra lagret bak är det inget fel på, så förmodligen kommer det väl från ett lager fram.
Men det känns väldigt konstigt för oljudet kommer inte framifrån.
XC70 2016

fattade jag rätt? länkarmsbussningar B[…]

Rotskyddsgarantin gäller vad jag först&[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

Angående produktionen så har de en au[…]