Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentJ
Hur lossar jag plasten över trösklarna, alltså "kjolarna" på sidorna av bilen? Vill inspektera mängden rost...
av vikingramair
Gjorde det för 1 månad sedan av samma orsak. De sitter med varsin bult(10mm tror jag det är) undertill vid ändorna, längst med är det några plastclips hona/hane. Hanen ser ut som en svamp och skall tryckas ut (ner) . Du måste först ta bort/lossa plasten vid främre och bakre hjulhus.
(Fasiken va svårt det är att förklara så att det ser begripligt ut.)
Användarvisningsbild
av KentJ
Gott, ska kolla!

Känner att det är läge att inhandla en Haynes verkstadshandbok.. :roll:
av striper
Jag tog mig en titt i den idag av just samma anledning. Verkar som ALLT står i dessa böcker om s40 förutom hur man monterar bort kjolpaketet.. Jag hittade det åtminstone inte :D
av N0RBERG
En bult att lossa under kjolen längst fram. Sen några plastpluggar som ska lossas, sitter under kljolen längs efter. När du fått bort allt så tar du tag i kjolen och skjuter den framåt, så lossnar den.
av tuda1212
lossa stänkskyddet och under kjolen sitter där plastploppar ta en tång och dra ut dom sen för du kjolen framåt sitter nämligen klipps oxå sen ramlar den ner lätt som en plätt mvh tuda

Hej. Jag har en fundering ang smart enegifö[…]

Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]