Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjo alla nu behöver jag snabb hjälp ??:-/

E så att mitt ljud e tillbaka i höger bak men det e inte dämparen den hära gången.
Det låter numera konstant å klonkat över det minsta ojämnhet i vägen. Jag har nu funderat på fall det e hjullagret som get sig? för jag har till och med bytt dämpare bak till nya utan skillnad så det ända som e kvar e typ det finns det något snabbt sätt som man kan kolla fall det är det som e slut?

MHV NIGHT!!!
Senast redigerad av 2 Nightmare89, redigerad totalt 0 gång.
av kire1111
Man kan lyfta upp bilen och vicka hjulet i sidled, se om hjulet glappar. Men då har det gått väldigt långt om det gör det. Sen hör man på ljudet om det är hjullager. Liksom ett metaliskt brommande hela tiden som ökar med hastigheten. Byte precis mitt hjullager fram volvo s40 98, låter som man snurrar ett plaströr i luften går inte att missa det oljudet. kan man inte sitta i bilen utan öronproppar är det nog dags att svänga in till bil dr. :-) Kan även snurra själv på hjulet fort då hör man ofta ljudet med.
Användarvisningsbild
av vetten
Själv kommer jag att tänka på krängningshämmarstaget av din beskrivning eller någon bussning som är slut.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
vetten skrev:Själv kommer jag att tänka på krängningshämmarstaget av din beskrivning eller någon bussning som är slut.
Nä de e redan bytta 2 gånger å vad mer finns det för bussningar bak förutom de till dämparen å stagen?
Så var med bilen på service nu å det visade sig vara något helt annat som var problemet för mitt ljud. Men fick även reda på andra mindre roliga saker. Eftersom pengarna inte räcker till den här månaden så söker jag nu råd om vad jag borde prioritera av allt?

anm
Bild

Tack
Ja, bra bromsskivor och belägg är ju bra att ha, säkerhet först. Sen är ju inte det speciellt kul kanske om drivremen går av i skogen. Motorfästet låter inte så kul det heller. Svårt, skulle prioritera helt på hur slitna dessa delar är.

kul att ha bil eller hur :-O)
ALLTID :-O) Kostar dom ?:-/ Både bilar och :oops: Kärringar :oops:

Men det får man stå ut med om man vill ha dom :lol:

Eller hur ?:-/ Säkerheten först och det fixar du själv :-)-)

Hej. Jag har en fundering ang smart enegifö[…]

Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]