Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ringh
Har en V40 T4 -00 som gått 21.000 mil ca... O nu har laddtrycket gått ner, innan ladda den strax under 1,0 men nu har den börjat ladda bara 0,45-0,50. Nån som har nån susning va det kan va. Ingen lampa som tänts eller nån indikation på något fel. Bilen går förövrigt som den ska.
Tacksam för svar.

Mvh: Andreas
av Kojje
Mangnetventil som sagt men kolla även slangar till och från turbo samt wastegate armen som ibland kan ställa till det.
av Kojje
Willis skrev:Lånar tråden lite.
Var är magnetventilen placerad? Och hur lätt är det att demontera den / rengöra?
Rengöra den kan man tyvärr inte är(förutom om du fått skit eller dålig kontakt i kontaktstycket) den kass så är den tyvärr men känner du någon som har en modern volvo turbo bil typ s60,v70,s40,v40 så kanske du kunde låna magnetventilen och testa tar max 5 min att skifta och det spelar ingen roll om megnetventilen kommer från en lågtrycks eller fulltrycks turbo det är samma.Bytet klarar du själv det är mycket enkelt flytta steg för steg bara så allt blir rätt.

Placering om du står framför bilen och tittar ner i motorummet hittar du den på luftburkens vänster sida (den mot motorn) den skall sitta med en hake på luftburken men det är inte ovanligt att dom ramlar av men det spelar ingen roll för funktionen det är en liten grå eller svart klump storlek ungefär som en halv tändstiftsask det går 3 slangar och ett kontaktstycke till den se till att alla slangar hamnar rätt när du byter kolla även konditionen på dessa slangar och så att kontakterna i kontaktstycket är ok.
av Willis
Tack så hemskt mycket för informationen Kojje! :D :-)-)

Råkar du veta vad en ny skulle kunna gå på? Om det är så att en ny kan lösa mitt problem som är likt trådskaparens.

Hej. Jag har en fundering ang smart enegifö[…]

Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]