- ons 14 jul 2010, 22:08
#427442
Först och främst så säger jag tjenare till alla här på forumet =)
Har förskaffat mig en V40 T4 -98 och har lite problem med bilen
och är lite nyfiken på att få reda på lite saker =)
Problem 1: bilen är chipad och går inte så bra på fullgas, den "tvekar" kan man säga
och jag undrar då lite kring detta.
Vad har en T4 för laddtryck orginal och hur mycket laddtryck klarar wastegaten av?
Problem 2: Bilen börjar rycka en massa när jag är nere på 2 streck på tankmätarn (digitala mätaren i min bil)
fick tips om att det kanske bildas vakum i tanken så pumpen inte orkar pumpa rätt mängd bränsle.
Frågan är då, vart ska tanken dra åt sig luft för att det inte ska bli vakum? är det i tanklocket
eller på nåt annat ställe?
Uppskattar alla svar jag får =)
Har förskaffat mig en V40 T4 -98 och har lite problem med bilen
och är lite nyfiken på att få reda på lite saker =)
Problem 1: bilen är chipad och går inte så bra på fullgas, den "tvekar" kan man säga
och jag undrar då lite kring detta.
Vad har en T4 för laddtryck orginal och hur mycket laddtryck klarar wastegaten av?
Problem 2: Bilen börjar rycka en massa när jag är nere på 2 streck på tankmätarn (digitala mätaren i min bil)
fick tips om att det kanske bildas vakum i tanken så pumpen inte orkar pumpa rätt mängd bränsle.
Frågan är då, vart ska tanken dra åt sig luft för att det inte ska bli vakum? är det i tanklocket
eller på nåt annat ställe?
Uppskattar alla svar jag får =)