Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DaVveBravo
Hjälp!?

det är så här att jag tappade bort min låsmutter, och nu när jag ska bytta bromsbeläg får inte jag ut hjulet, jag undrar vad jag ska göra?

bilia har inte de gammla lås hylsor för (volvo s40 år 2000)
en däck firma vill ha 2500 kr för att ta bort de, vilket jag inte har..

jag undrar om det är samma lås hylsor för alla gammla volvos s40 ?

om någon har en volvo s40 från 2000 skulle jag verkligen vilja låna hylsan så jag kan dra ut de och sätta in normala ? jag skulle kunna betala några kr för att få låna den.. jag skulle kunna åka vart som helst i sthlm..

Mvh/ David ( [email protected] )
av VXC70
borde väll gå att få tag i hos volvo återförsäljare då de borde kunna få fram med nå nummer vad de är för låshylsa till just din bil?

fast i och för sig har man sett på volvo verkstäder att dom fått borra sönder låshylsor så man kanske inte kan få tag i låshylsor där heller.

Nått som är drygt är kunder som gömmer sin låshylsa på mest otroliga ställen.
ska de va så svårt när man lämnar in bilen på reparation att lägga fram låshylsan på framsätet sparar så mycket energi och ork hos meken.
som inte har utsatt tid för att leta låshylsor.
Användarvisningsbild
av vetten
Om du har lite tur så borde dom gå att "knacka" bort med en huggmejsel och en tung hammare men då med risk för att krascha muttern, men det har väl mindre betydelse för dej ?:-/
av DaVveBravo
tack för alla tips och svar, imorgon ska jag försöka knacka bort de, finns det nån risk där jag kan skada bilen om jag knackar bort de med en huggmejsel ?

jag vill just ta sönder de så kan jag kan sätta in nya.

om det är någon som kan ge mig lite tips hur jag ska utföra jobbet imorgon skulle jag verkligen vara tacksam!

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]