Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bluesint
Sökt lite på andra trådar men inte hittat något.

Har på ett klantigt sätt lyckats låsa in båda mina nycklar och larmdosan i bilen.
Motorhuven är öppen men vad hjälper det.

Finns det något smidigt sätt att få upp bilen på?.

Om någon vet så Pma gärna förstår att man kanske inte vill sprida runt för mycket info till tjuvar m.m.

Vad kostar det att be assistanskåren öppna den annars?
Har du kodade eller okodade nycklar? Har du fjärrstyrt centrallås och larm på separat dosa.

Mvh GK
Vi får väl se i morgon vad Volvo vill ha för nyckeln.

Mvh GK
av Bluesint
KristofferL skrev:Hände samma sak för mig när jag hade V40. Jag slog in rutan kostade mig 200kr för en ny ruta. Så det är det billigaste du kan göra skit lätt att byta ruta oxå tog 5-10 min
Hej hej hade de tankarna med men eftersom jag gärna skippar allt glas i bilen och jobbet med att damsuga upp och montera ny ruta så har jag beställt en ny nyckel via volvo.

Pris för bara nyckel var 900 Sek

Nyckel och dosan kostar 1700 sek
skulle ta 2-3 dagar att få fram nyckeln

Om nu någon mer lyckas så har ni lite priser.
av tw1x
Att få hjälp med att öppna dörren en bilbärgare kostar runt 1200kr, beroende på ditt bolag. Att få ny nyckel plus att dom kodar om den kostade för mig 1313kr. Men tar 1-5dagar att få.
av ss87
Har oxå låst in mina nycklar så tog en ruta. Tänkte försöka byta nu snart, hur lätt är det KristofferL? Orkar du skriva ned lite kortfattat? Det knepiga för mig lär vara att öppna upp dörren snyggt!

Bluesint och Tw1x! Hur fick ni de priserna?? Jag tänkte beställa ny nyckel men det skulle kosta över 3000 kr när de var klara sa de på Volvo ??:-/ Vart vände ni er för under halva priset?

Mycket tacksam för svar!
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]