Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonaktiv
Hej! Hur får man av stötfångaren bak?, ska till skroten och ta en finare stötfångare till min bil.

De som har gjort det får jäätte gärna skriva en guide på hur man gör, det är inte så jäkla lätt att lista ut det själv, tar ju flera timmar.

det kvittar om det är inkl metall. men helst bara plasten eller det som går snabbast.

edit: Gärna en förklaring till framskärmarna också, de lär inte vara lika svåra men om det är nån som ändå kan och gillar att skriva så . mvh
Användarvisningsbild
av Nightmare89
gå att ta av plasten helt om det bara e sj plasten som ska av då tar du bort de 2 skruvarna som sitter i varje hjulhus back sen får man dra lite i allt försiktigt för plast skärmen sitter i en plast skena som sedan sitter i korkbalken

Hoppas du förtog något av det där har brotom så kunde inte skriva så invecklat
av jonaktiv
aha, så förutom de skruvarna vid hjulhuset så är där 2 till under vid kroken? så man behöver inte öppna matten i bagageutrymmet för att komma åt?
av jonaktiv
Det borde ju inte vara annorlunda, kan man tycka. men på din är där alltså 4 skruvar och man ska bara vrida och lirka lite?

där är inga clips som man måste fixa med skruvmejsel eller så?
av jonaktiv
Den hade hjälpt om jag fattat var skruvarna var, visar bilden innanför bagageutrymmet? jag känner inte igen mig nämligen. där är en konstig dosa till vänster och en slang eller list som böjer sig konstigt
av qan
Sorry, det är i det vänstra hörnet av bagageutrymmet. Altså, den vänstra delen av inredningen är nedmonterad. Du ser reservhjulet i nedre vänstra hörnet på bilden.
Edit: Sen är det ju såklart samma på andra sidan med.
av jonaktiv
Det är plasten enbart. hur många skruvar är det?, gäller bilden enbart plasten?

Men vid skruv C där är 2 stycken som ser likadana ut, hur vet man vilken som går till plasthöljet av stötfångaren.

jag får väl prova att dra av allt skit, men nu när jag tagit bort mattan ser jag skruvarna

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]