Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hixen
Har tänkt byta bak, någon som har erfarenhet om dessa skivor & belägg?
Mvh
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag har precis bytt till både Biltemas skivor och belägg + bromsok.
Ett av bromsoken var ingen höjdare http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =a#p414718
Men deras skivor eller belägg har jag aldrig haft problem med.
Det jag hört rent allmänt i olika trådar är att det skulle vara problem med "skrikande" ljud när man bromsar med Biltemabelägg.
Detta är dock inget jag själv upplevt. Sen finns det skrikdämpningsplattor man kan köpa på Biltema som kanske minskar risken för detta.

Vet ej prisskillnaden exakt men tror biltema ligger på ungefär halva priset, kanske lite över.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Detta med oken. Är de så dåliga över lag.
Innan jag köpte mina gjorde jag en sökning och då hittade jag inte mycket klagomål på deras ok. Men jag verkar ju ha fått fel uppfattning.
av marko80
körde biltema på en bmw 520 touring, och dom funka bra + att dom dammade mindre.
vet inte om detta är sant (något jag hörde när jag jobbade på saab) att biltema har flera olika leverantörer på samma produkt (och att det är typ "andra sorteringen" på dessa) och därför kan kvaliten variera :S
..kan det verkligen vara sant?
Användarvisningsbild
av hixen
Det låter ju lovande :) Har en polare som bytte ok på sin a3 1.8t, har kört 1000 mil skulle jag tro och det verkar fungera klockrent.. tror personligen rent generellt att det är olika leverantörer av ok beroende på märke/modell osv. Dom strävar ju alltid efter produkter med en viss kvalité och garanti, men mkt är china saker.. men ser inget fel i det då man kan tjäna på det som privatperson.
Biltema skivor och belägg blir det, nu ska vi bara hitta en lucka att hinna montera dom med! :) tack för alla svar, Mvh
Användarvisningsbild
av hixen
Jaså, det är så alltså.. Konstigt dock att det kan skilja så. Frågan är då vad biltema håller på med, visserligen budget grejer men fungera ska det ju ändå.

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]