Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tokig
Hejhej, har bytt ut stereon i min s40 fas 2 till en Pioneer 4200SD köpte även en adapter för antennsladden.

Allt funkar och antennen åker upp osv. (Elantenn) Men får inte in alla kanaler och då jag får in dem så är det ingen vidare kvalisort på ljudet. Vissa kanaler låter dock helt okej. Är det någon som upplevt samma sak eller någon som vet vad som kan vara fel?

notera att det låter perfekt på samma kanaler i andra bilar när man står på samma plats.

tack på förhand
av N0RBERG
Har upplevt precis samma sak sen jag bytte originalstereon till en pioneer i min s40 -03. Jag använde adapter till både radioantennkabeln och övriga kablaget till stereon. Antennen åker upp och allt fungerar som det ska, förutom att radiomottagningen inte är tillfredställande i alla situationer.

Kanske förstärkaren inte får matning? Men iom att antennen åker upp så känns det som att den också borde få ström?!
av tokig
Jo jag tycker det borde fungera eftersom allt går igång som det ska och antennen går utan problem upp och ner.

Tycker det är lite skumt. Känns som om någon mer måste haft detta problemet och förhoppningsvis löst det!
Användarvisningsbild
av hixen
Som jag har fattat det är det så att antennförstärkaren inte får tillräckligt med ström. Personligen köpte jag ingen adapter till antennen, utan skalade kabeln och lödde in den i en vanlig pin kontakt.. Och det funkar fint för mig. Aldrig upplevt radion som dålig, dock så blir det mestadels mp3 ist. Mvh

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]