- lör 22 maj 2010, 17:30
Hejsan blev en lycklig volvoägare i förr går, nöjd som fan å idag skulle jag dra mej hemmot från stan. Men så tänds lambda lampan(den är grön och orange triangel) tror jag den heter? sagt å gjort gick den ett tag 1 km sedan började helvetet. Den kan gå i 0 - 100 meter innan det inte går att gasa. kommer aldrig över 1200 var/min utan börjar blödra, Går den på tomgång luktar det bensin, alltså inte riktigt förbränning. men efter ett tag när den gott på tomgång kan den rulla igen allt från 10 - 100 meter?? sedan samma problem igen...
Bilen är en v40 utan turbo! 140 hästar är en 97. om ni behöver veta något mer är det bara att säga till.
Jag är ny här så var snälla, å bilar är inte min starka sida så ni fåt gärna förklara som det vore till ett barn.
fel stav mm ber jag om ursäkt för..
Jätte tacksam för all hjälp. Ha det gött mvh / Tommy
lägger till.. Bilen dör aldrig den går på tomgång jag kan lägga i ettans växel å gå på tungång utan broblem å den rullar framåt. Även om jag startar om bilen är lambda lampan tänd, den släcks aldrig
Alla säkringar är hela.
Bilen är en 2,0
Bilen är en v40 utan turbo! 140 hästar är en 97. om ni behöver veta något mer är det bara att säga till.
Jag är ny här så var snälla, å bilar är inte min starka sida så ni fåt gärna förklara som det vore till ett barn.

Jätte tacksam för all hjälp. Ha det gött mvh / Tommy
lägger till.. Bilen dör aldrig den går på tomgång jag kan lägga i ettans växel å gå på tungång utan broblem å den rullar framåt. Även om jag startar om bilen är lambda lampan tänd, den släcks aldrig
Alla säkringar är hela.
Bilen är en 2,0