Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rayyan
Tackar för ett suveränt forum med hur mycket kunskap och tips som helst. :D
Besöker regelbundet men skriver oregelbundet.

Har just servat min V-40 (-04) (innan servicelampan tänts) och undrar om man nollar kilometerräknaren (till nästa service) genom samma metod som man släcker lampan? Kanske man gör på ett annat sätt bara för att nolla?

Kan man på något sätt kolla hur långt det är kvar till nästa service innan lampan tänds?
Så klart man kan kolla i boken när senaste servicen är gjord och räkna, men det är inte lika kul.

Svårt att formulera frågan men ni fattar säkert.

Bästa hälsningar / Rayyan
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, det där är en funktion som jag också efterfrågar. Alla bilar är inte bra, eller dåliga på allt. Jag hade en Renault Megane i tre år. Där kunde man på färddatorn se hur långt det var kvar till nästa service.
av juste
Den där serviceindikatorn går på tid också. Jag kör ganska lite men exakt ett år efter föregående service, tänds servicelampan igen, även om jag inte har uppnått serviceintervallet i km.
av Rayyan
Jag gjorde samma manöver som släcker servicelampan och fick rätt respons genom blinkningar o,s,v.
Ska testa lite med olika knapptryckningar och försöka lista ut om man kan läsa återstående distans/tid till nästa service.

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]