Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pakkan
Efter att jag bytte fjädrar fram på s40 så har jag fått konstigt ljud ifrån fjädrarna när man svänger mycket. Ljudet låter liksom som att det klunkar tilll i fjädern. Om man kör ett tag och svänger mycket så blir ljudet lindrigare. Men sedan när bilen stått ett tag så kommer de tillbaks. Jag trodde först att det var fjäderbenslagren men jag bytte dom och då blev de lite bättre.
Någon som vet vad de kan vara för något?
Användarvisningsbild
av hixen
Fjäderbenssätet kanske? en gissning bara, annars är det ngt med fjädern att den inte ligger rätt osv.
Användarvisningsbild
av hixen
Konstigt, vad jag hört ska dom funka bra. Be någon kika om den rör sig, och återkom så ska vi klura vidare på en lösning.
Användarvisningsbild
av hixen
Har funderat på det också, men tydligen kommer det ifrån fjädern som han beskriver.. Men ingenting ska uteslutas när det gäller klonk ljud. Kolla även med Nightmare för minns att han hade ngt liknande ljud och det var en liten packning som var dålig, se under garaget/projekt och läs hans tråd, sida 30 nåt om jag minns rätt. Mvh

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]